آموزش فنی و تعمیرات اتوموبیل

در این وبلاگ برای شما عزیزان آموزش های فنی اتوموبیل را قرار میدهیم.

آموزش فنی و تعمیرات اتوموبیل

در این وبلاگ برای شما عزیزان آموزش های فنی اتوموبیل را قرار میدهیم.

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است


در ادامه پست قبل در رابطه با عیب یابی صداهای موتور خودر که به بررسی برخی عیب ها پرداختیم در این پست به بررسی دیگر قسمت های خودرو میپردازیم .

  صداهای دیفرانسیل:
هنگام فشردن پدال گاز، دیفرانسیل به سر و صدا می‏افتد: مهم‌ترین علت تماس زیاد بین دنده‌ها در ناحیه پاشنه است. برای برطرف کردن مشکل، کرانویل و پینیون را به هم نزدیک‌تر کنید.
حین حرکت در تمامی دورها دیفرانسیل صدا می‌دهد: سائیدگی پینیون و کرانویل زیاد است. فاصله بین آنها را تنظیم کنید. بلبرینگ‌هایی که در اثر عدم تحمل بار غیر استاندارد، شکسته‌اند را تعویض کنید. ضمنا ممکن است پینیون و کرانویل محکم در سر جای خود قرار ندارند و در اثر لقی زیاد تولید سر و صدا می‌کنند. آنها را از نظر سالم بودن بررسی و در صورت عدم مشاهده خوردگی و سائیدگی زیاد، لقی را تنظیم کنید.
با گاز دادن صدای دیفرانسیل قطع می‌شود: مشکل از خوردگی پینیون و کرانویل است. تنها راه‌حل این مشکل تعویض آنهاست.
دیفرانسیل در موقع دور زدن خودرو صدا می‌دهد: دنده‌های داخلی دیفرانسیل خراب هستند، دنده‌های هرزگرد روی شفت هرزگرد و دنده‌های سر پولس مجموعه هوزینگ سفت هستند و همچنین احتمالا واشرهای مابین دنده‌ها خرابند.
از دیفرانسیل صدای ضربه و کوبیدن می‌آید: مهم‌ترین دلیل شکستگی و سائیدگی زیاد بلبرینگ‌هاست. فرسودگی چرخ دنده‌ها نیز می‌تواند عامل ایجاد ضربه و صدا باشند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۰۰
فنی ها
صدا های خودرو میتواند نشان دهنده ی مشکلات به وجود آمده در خودرو باشند و باید با شروع شدن صداهای نامعمول ان را پیگیری کرد و با ای کار از رسیدن آسیب جدی به خودرو جلوگیری کرد . و از خطرات و هزینه ها ی خودرو کاست.
اولین قدم برای درمان یک بیماری، تشخیص دقیق آن است‌. در خودرو نیز تشخیص دقیق و به‌موقع اشکال می‏تواند عمل تعمیر را ساده‌تر کند‌. برخی از مشکلات پیش از آنکه در عمل سر راهتان سبز شوند با ایجاد سر و صدا وجودشان را به شما اطلاع می‌دهند‌.

عده زیادی از رانندگان به‌سادگی از کنار این صداها می‏گذرند اما اگر شما نمی‌خواهید پیام‏های منفی این صداها را پشت گوش بیندازید، با یک مبحث جذاب همراه ما باشید‌:


 صداهای موتور:
دسته موتورها معیوب و فرسوده شده‏اند.
در زمان باز و بسته کردن متعلقات موتور، جسم خارجی وارد سیلندرها شده که باید موتور را باز کرده و جسم زائد را خارج کرد.
زنجیر یا تسمه دور چرخ‌دنده میل‌لنگ و میل‌بادامک را بررسی و اگر شل یا معیوب شده بود، نسبت به تنظیم، تعمیر و در صورت نیاز تعویض آن اقدام کنید.
لقی بین اسبک‏ها و انتهای ساق سوپاپ زیاد است که باید توسط فیلر آن را تنظیم کنید.
گاه پیستون در داخل سیلندر لقی دارد که معمولا مشکل از فرسودگی یاتاقان‌های میل‌لنگ ‌ یا تغییر حالت سرسیلندر سرچشمه می‌گیرد. دیگر متعلقات متصل به پیستون‌ها را نیز بررسی کنید.
روشن‌شدن موتور در هوای سرد، با سر و صدا همراه است: در هوای خیلی سرد گاهی پیش می‌آید که پمپ آب یخ زده و توانایی انجام کار را ندارد. در این وضعیت خودرو را به جای گرم منتقل کنید تا یخ‌ها آب شوند. همچنین می‌توانید از روش‌های ایمن برای آب‌کردن یخ‌ها استفاده کنید تا در اثر تغییر ناگهانی دمای بدنه پمپ آب، شاهد ایجاد ترک نباشید. جدا از ظاهر پمپ که یخ‌زدگی را نشان می‌دهد، هرزگردی تسمه روی پولی در شرایط آب و هوایی سرد نیز می‌تواند نشانه‌ای از یخ‌زدگی پمپ آب باشد. اگر ایراد از پمپ آب و تسمه نبود، شاید بلبرینگ‌های دینام روغن‌کاری مجدد را می‌طلبند. بلبرینگ‌ها را با چند قطره روغن سبک، روغن‌کاری کنید. یک یا ۲‌قطره کافی است. تسمه پروانه نیز ممکن است شل باشد که ابتدا سلامت تسمه آن را تایید کنید و سپس طبق اندازه مجاز تعیین شده توسط سازنده، آن را سفت کنید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۱۰
فنی ها
دوستان عزیز سلام 
در این وبلاگ با ما همراه باشید تا به کمک هم چیزای جالبی فنی یاد بگیریم . 
سعی میکنیم در این جا تعمیرات انواع خودرو های رو باهاتون به اشتراک بذاریم . همچنین نکات فنی که هر کسی باید باید بلد باشه نکاتی که تو گرفتن گواهینامه کمک میکنه و همچنین معرفی سایت هایی که که میتونن بهتون کمک کنن که از ماشینتون خوب نگهداری داری کنید . با ما همراه باشید .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۳۱
فنی ها