آموزش فنی و تعمیرات اتوموبیل

در این وبلاگ برای شما عزیزان آموزش های فنی اتوموبیل را قرار میدهیم.

آموزش فنی و تعمیرات اتوموبیل

در این وبلاگ برای شما عزیزان آموزش های فنی اتوموبیل را قرار میدهیم.

عیب یابی صداهای خودرو قسمت ۲

چهارشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۰۰ ب.ظ

در ادامه پست قبل در رابطه با عیب یابی صداهای موتور خودر که به بررسی برخی عیب ها پرداختیم در این پست به بررسی دیگر قسمت های خودرو میپردازیم .

  صداهای دیفرانسیل:
هنگام فشردن پدال گاز، دیفرانسیل به سر و صدا می‏افتد: مهم‌ترین علت تماس زیاد بین دنده‌ها در ناحیه پاشنه است. برای برطرف کردن مشکل، کرانویل و پینیون را به هم نزدیک‌تر کنید.
حین حرکت در تمامی دورها دیفرانسیل صدا می‌دهد: سائیدگی پینیون و کرانویل زیاد است. فاصله بین آنها را تنظیم کنید. بلبرینگ‌هایی که در اثر عدم تحمل بار غیر استاندارد، شکسته‌اند را تعویض کنید. ضمنا ممکن است پینیون و کرانویل محکم در سر جای خود قرار ندارند و در اثر لقی زیاد تولید سر و صدا می‌کنند. آنها را از نظر سالم بودن بررسی و در صورت عدم مشاهده خوردگی و سائیدگی زیاد، لقی را تنظیم کنید.
با گاز دادن صدای دیفرانسیل قطع می‌شود: مشکل از خوردگی پینیون و کرانویل است. تنها راه‌حل این مشکل تعویض آنهاست.
دیفرانسیل در موقع دور زدن خودرو صدا می‌دهد: دنده‌های داخلی دیفرانسیل خراب هستند، دنده‌های هرزگرد روی شفت هرزگرد و دنده‌های سر پولس مجموعه هوزینگ سفت هستند و همچنین احتمالا واشرهای مابین دنده‌ها خرابند.
از دیفرانسیل صدای ضربه و کوبیدن می‌آید: مهم‌ترین دلیل شکستگی و سائیدگی زیاد بلبرینگ‌هاست. فرسودگی چرخ دنده‌ها نیز می‌تواند عامل ایجاد ضربه و صدا باشند.

  صداهای کولر:
درون مدارات کولر هوا وجود دارد. گاز درون کولر را تخلیه کرده، مجددا شارژ و سپس هواگیری کنید.
تسمه کمپرسور شل شده است. تسمه فرسوده را تعویض و تسمه سالم را سفت کنید.
اتصالات کمپرسور را محکم و قطعات معیوب را تعویض کنید.

  صداهای کلاچ:
تولید صدا در دور آرام: تنظیم نبودن انگشتی‌های کلاچ، وجود لقی در اهرم‌بندی پدال، خرابی فنرهای ارتعاش‌گیر لوله‌ای و اتصال ضعیف پیچ‌های فلایویل به موتور از جمله عوامل ایجاد صدای کلاچ در دور آرام هستند.
ایجاد صدا هنگام فشردن پدال: خرابی بلبرینگ کلاچ، خرابی یاتاقان محور جعبه دنده، خرابی بلبرینگ‌های سوزنی داخل فلایویل و همچنین فرسودگی غلتک‌ها باعث بروز صدا از دستگاه کلاچ در زمان فشردن پدال می‌شوند.
تولید صدا در زمان حرکت، بدون گرفتن پدال: در یک راستا نبودن موتور و جعبه دنده، وجود لقی زیاد در بین هزار‌خار توپی کلاچ و محور و همچنین عدم لقی کم و گاه در حد صفر پدال کلاچ، ضعیف‌شدن فنرهای ارتعاش‌گیر صفحه کلاچ، چسبندگی اهرم‌بندی کلاچ، کج‌شدن دو‌شاخه کلاچ و محکم نبودن فلایویل روی موتور نیز از دیگر عوامل به صدا افتادن مجموعه کلاچ در زمان حرکت خودرو هستند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۳۱
فنی ها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی